dimarts, 17 de novembre del 2009

Lacaton & Vassal

hola,
vaig entrar a la web d'aquests arquitectes de França perquè algú me n'havia parlat feia temps. Lacaton & Vassal
Em van sorprendre un munt aquestes vivendes, per la simplicitat i per la enorme qualitat dels espais.


Em vaig sorprendre de que el mateix dibuix en planta situava llits a terrasses i a "zones de dia"; i és que en aquest projecte no estan gens clares aquestes zones, fixeu-vos en la dimensió tan generosa dels passos.
Em va fer reflexionar en aquesta manera que pensem que tenim d'habitar, exquisita en molts casos i que tendeix a una individualitat enorme (tanquem les habitacions com camarotes estancs perquè no entri l'aigua en cas de naufragi familiar o de convivència). També em va fer recordar la casa dels amics d'uns cosins, resulta que tenen dos fills petits, i em va agradara perquè la casa no era una casa, era la enorme habitació dels nens (amb joguines escampades per tot arreu i els pares intentant desesperadament una mica "d'ordre").


Al marge de la forma de viure i d'habitar una casa i fer-la seva,
crec que no cal dir res sobre aquests hivernacles que no són terrasses ni són part de la sala, però que si que ho són. Quina meravella poder tenir les plantes de terrassa o pati al costat d'un llit, un moble de fusta o uns estants amb llibres.
Climàticament és un coixí que ens protegeix d'una natura abrupta, temible i desvocada que sembla estar en guerra contra el innocent humà que només busca un petit lloc a la terra per fer la seva caseta i viure en pau i tranquil·litat sense deixar petjada.

xavi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada