dijous, 12 de novembre del 2009

nosoloarquitectura

Una amiga que estudia magisteri m'ha ensenyat aquest video que parla sobre la creativitat en els nens quan són a l'escola. No he pogut evitar veure'm reflexat en certa manera. Al final no deixem de ser nens a l'escola (superior d'arquitectura), aprenent eines i intentant expressar-nos (i com nens, a vegades no diem el que volem, ni de la manera que volem).

Llavors, em pregunto dues coses.

Fins a quin punt la correcció del professor és important? (entenent que ens alliçona i ens fa triar opcions que poden tenir conseqüències a llarg termini, molt llarg termini)Evidentment és important, i necessari. Però com ens fa pensar Quetglas, no hi ha millor professor que nosaltres mateixos.

Per una altra banda, com som a l'escola, i el que es tracta és d'aprendre, i forçar l'error per aprendre'n més; on està la gràcia de que una classe tendeixi a repetir, i fer variacions d'unes poques estratègies o tipologies? Busquem la pluralitat de projectes, tot i que sabem que tenen errors, que no estan bé. És necessari.

Com els projectes anteriors, els dels altres (que acabem fent nostres per l'observació i la reflexió) no deixen de ser capes, potser desactivades potser no, que resisteixen al blanc del paper i a la nostra memòria; i que estan als nostres projectes.

I potser, el que és més important, la il·lusió que tenen els nens. Jo també vull seguir tenint aquesta il·lusió i, si no som capaços d'il·lusionar-nos amb el que fem, algo està malament.No?

Xavi

1 comentari:

  1. Tot i que soc professor.... estic molt d'acord en el que plantejes i amb el video.
    Algun cop ho hem comentat a classe i sé que hi havia algun escrit de l'Enric Miralles que parlava de la impossibilitat d'ensenyar l'arquitectura.
    Per altra banda, l'arquitectura és una barreja de creació i artesania (ofici) i aquesta darrera part té una sèrie de coneixements objectius (estructura, construcció, història...) que si que es poden ensenyar.
    Però això que vol dir? Que les escoles d'arquitectura no haurien de tenir l'assignatura de projectes? També ho he sentit dir algun cop....
    Crec que tot és més fàcil si tractem de relativitzar les ensenyances del professor de projectes i tractem de filtrar tots els coneixements adquirits pel tamís de la nostra pròpia personalitat... Crec que la xerrada del video parla també d'això... JB

    ResponElimina