dimarts, 23 de març del 2010

Torre de Entresitio en el Ensanche de Vallecas

El edificio de viviendas de protección oficial más alto de España acaba de estrenarse. La torre Vallecas 20, en el área de Las Suertes, tiene 22 plantas y una altura total de 74 metros. Sus autores son María y José María Hurtado de Mendoza y César Jiménez de Tejada, asociados como Entresitio. El edificio, ganador de un concurso en 2003, requirió la modificación de las alturas permitidas para, respetando la edificabilidad, convertirse en un hito en la periferia madrileña. De los 132 pisos de 1 y 2 dormitorios, 14 son dúplex, conformando un zócalo que une la torre con un bloque de ocho alturas; el conjunto presenta un perfil quebrado que equilibra dos escalas, la monumental (torre) y la cotidiana (bloque). Además de por su altura, el volumen destaca por su revestimiento de escamas de zinc de color oscuro, que forman parte de la fachada trasventilada, y por el patrón no repetitivo de los huecos que salpican todos los frentes del edificio. Las viviendas son para menores de 35 años, en régimen de alquiler con derecho a compra.
Fotos: Roland Halbe
www.entresitio.com

link a arquitectura viva

1 comentari:

  1. L'any passat vaig anar a veure el famós mirador de MVRDV a Madrid. En teoria no estava obert a visitants, però vaig estar parlant amb el porter i finalment va oferir-se a portar-me per l'interior. El cas és que durant el tour improvisat, l'home va explicar-me varies patologies que havien aparegut a l'edifici. El gresite de la façana es queia a trossos, la coberta de la perforació de l'edifici no era prou estanca i donava lloc a goteres, les finestres del passadís tampoc eren estanques algunes i s'hi colava l'aigua, etc. Això es sumava al penós tractament de l'espai exterior del bloc, un espai desprovist de projecte, ni tan sols pavimentat.

    Em pregunto si és que s'ha invertit l'ordre de prioritats alhora de projectar habitatge social, i ara tot s'adreça a "convertirse en un hito en la periferia madrileña".
    O és culpa dels operaris, que no duen amb prou rigor l'execució de l'obra?

    ResponElimina