dijous, 25 de març del 2010

Zumthor

 
El dimecres va sortir també a classe aquest projecte en referència a la qualitat de l'espai arquitectònic interior de l'habitatge. Algú a classe posava en crisi la funcionalitat d'alguns dels espais intermitjos que precisament em semblen els més atractius no tan sols d'aquest projecte sino de qualsevol projecte d'habitatges. Varem comentar que la majoria d'arquitectes quan es compren una casa la busquen a Ciutat Vella o l'Eixample on les distribucions no son tan funcionals i per tant permeten un ús més personalitzat de l'espai. JB




5 comentaris:

  1. És un projecte d'en Zumthor? No el coneixia; tens més referències d'on puc trobar informació? Sabem quelcom de la façana?

    ResponElimina
  2. Aquest projecte és el del concurs a l'àrea de ferrocarril de Lucerna? Diria que ens el va explicar l'Esteve Bonell a l'ETSAB, però he estat buscant informació per assegurar-me i no n'he trobat. Pel que va explicar, la planta baixa és contínua i lliga els diferents volums. Com que no va resultar guanyador, potser ens és més difícil trobar informació.

    ResponElimina
  3. Ja he vist el nou post amb la foto de la maqueta, i l'enllaç a les fotos de l'exposició. Recordo que en Jordi Cartagena ja ens va parlar molt bé d'en Zumthor quan només n'havia fet la casa Gugalun i poca cosa més.

    M'agrada aquest blog, m'entren ganes de tornar a classe, ni que sigui d'oient, per estar al dia!!!

    ResponElimina
  4. Aquest projecte crec que no està publicat a enlloc. Les fotos son de l'exposició a Lisboa.
    Per cert, Teillu, qui ets? He tingut el gust de tenir-te d'alumne?. Encantat de que ens segueixis! JB.

    ResponElimina
  5. Hola, Jordi; sóc ex-alumne de l'etsaB; crec que (encara) no tinc el gust de conèixet. De fet, em pensava que aquest era un blog d'un alumne! :) No sé tampoc si deus ser el mateix Jordi Badia de BAAS o si es pas coincidència; d'una o altra mena, com dic, m'agrada seguir el que es "cou" per l'escola, sempre se n'aprenen cosetes. He estat uns anyes col.laborant a un despatx d'un altre profe de l'etsaB i sempre m'han agafat ganes de tornar a fer classes, cursets, etc, o plantejar-me col.laborar docentment, estar de nou en contacte amb estudiants i ses idees.
    Igualment encantat, ens llegim!

    ResponElimina