divendres, 2 d’abril del 2010

Fredensborg Houses. Jorn Utzon 1959.


Estic llegint el llibre "Conversaciones con Jorn Utzon" de GG i això m'ha fet recordar el viatge que vaig fer fa uns anys a Copenhagen per visitar les obres d'Arne jacobsen i Jorn Utzon. D'aquest arquitecte em va impressionar la Baegsvaerd Kirke (de fet aquesta esglèsia s'ha convertit al llarg dels anys en un dels meus edificis preferits i he tingut ocasió de repetir la visita altres vegades) però també les Kingo houses i les de Fredensborg (els dos conjunts son variacions sobre la mateixa tipologia). Un dia hauriem de fer una classe sobre aquestes cases tot i que encaixen en la tipologia plurifamiliar pels pèls.... Recordo que quan ens passejàvem entre les cases, varem tenir la ocasió de visitar-ne alguna gràcies a l'amabilitat d'algun dels propietaris i vaig pensar que en un lloc com aquest seria molt agradable viure. Els que em coneixen saben que això no ho dic fàcilment i que en moltes de les cases que m'interessen des d'un punt de vista merament arquitectònic probablement no hi aniria a viure, però aquestes son unes de les que poso sempre com exemple d'amabilitat i comfort per l'usuari. El grau de privadesa respecte l'exterior, la calidesa (tèrmica i anímica) del pati, el contrast amb els espais públics col·lectius d'herba, la porossitat del material ceràmic emprat, i sobretot la capacitat de les cases d'acceptar la seva "customització" per part dels usuaris en fan un exemple a seguir. Fixeu-vos en la distribució en planta de la tipologia i la relació dels diferents espais amb el pati, així com també amb la manera que té d'acoplar-les en forma dels dits d'una ma. JB

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada